Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel KADETT C Kombi 1.2 S (1973-1979) 60km » 49-1882 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Kadett C Kombi 1.2 S (1973-1979) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1882 MAXGEAR

293.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3197MG

numer części:

49-1882

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]961
Wymiar gwintuM18x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56,4
Długość 2 [mm]329
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]101,4
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]88
nr EAN5902659758859

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1882 MAXGEAR

PËúOî RENAULT LAGUNA III 07- 2,0DCI PR
numery OEM:
RENAULT      82 00 786 810
RENAULT      82 01 236 068
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1882 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.