Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi 100 C1 sedan (801, 803, 805, 807, 811, 813, F104) 1.8 (1970-1976) 100km » 49-1891 maxgear
wybrany samochód: 
Audi 100 C1 Sedan (801, 803, 805, 807, 811, 813, F104) 1.8 (1970-1976) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1891 MAXGEAR

207.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3206MG

numer części:

49-1891

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]615
Wymiar gwintuM22x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]51
Długość 2 [mm]57,2
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]79,4
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]75
nr EAN5902659758941

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1891 MAXGEAR

PËúOî OPEL CORSA D 1,2/1,4B LE
numery OEM:
OPEL      13149830
OPEL      13248675
OPEL      26119530
OPEL      3 74 826
OPEL      3 75 027
OPEL      374633
OPEL      374789
OPEL      374826
OPEL      53 74 176
OPEL      53 74 177
OPEL      93169672
OPEL      95518746
OPEL      95518748
OPEL      95520465
VAUXHALL      13149830
VAUXHALL      13248675
VAUXHALL      3 74 789
VAUXHALL      3 75 027
VAUXHALL      53 74 177
VAUXHALL      93169672
VAUXHALL      95518746
VAUXHALL      95520465
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1891 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.