Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Citroën C5 II Break (RE_) 1.8 16V (RE6FZB) (2004.09-???) 116km » 49-1911 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën C5 Ii Break (re_) 1.8 16v (re6fzb) (2004.09-???) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1911 MAXGEAR

49-1911 Podpora trójramienna, wał napędowy MAXGEAR
30.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 1.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-1911

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Wersja32X10
Ilość zębów21

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1911 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU FIAT WEW. BRAVO II/ ALFA/ LANCIA
numery OEM:
FIAT      46307552
FIAT      46307825
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1911 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.