Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Hyundai TUCSON (NX4E, NX4A) 1.6 T-GDI Plug-in-Hybrid (2024-???) 252km » 49-1911 maxgear
wybrany samochód: 
Hyundai Tucson (nx4e, Nx4a) 1.6 T-gdi Plug-in-hybrid (2024-???) 252km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1911 MAXGEAR

49-1911 Podpora trójramienna, wał napędowy MAXGEAR
33.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-1911

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Wersja32X10
Ilość zębów21

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1911 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU FIAT WEW. BRAVO II/ ALFA/ LANCIA
numery OEM:
FIAT      46307552
FIAT      46307825
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1911 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.