Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen LT 28-46 II Platforma / podwozie (2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM) 2.5 TDI (1999.05-2006.07) 90km » 49-1917 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Lt 28-46 Ii Platforma / Podwozie (2dc, 2df, 2dg, 2dl, 2dm) 2.5 Tdi (1999.05-2006.07) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1917 MAXGEAR

49-1917 Wał napędowy MAXGEAR

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3217MG

numer części:

49-1917

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Długość [mm]509
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]91,00
Średnica przegubu trójbieżnego (Tripode) [mm]43,00
Wymiar gwintuM24x1,5
nr EAN5903364324810

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1917 MAXGEAR

PËúOî ALFA 156 LE 1,9JTD/ LYBRA 00- WYKONANIE METELLI !!!KPL!!!
numery OEM:
ALFA ROMEO      46308025
ALFA ROMEO      46308071
ALFA ROMEO      60802018
LANCIA      60802018
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1917 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.