Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Audi A6 C7 (4G2, 4GC) 2.0 TDI (2011.03-2018.09) 177km » 49-2009 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A6 C7 (4g2, 4gc) 2.0 Tdi (2011.03-2018.09) 177km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. BMW/ TOYOTA 24X41,6 (TRIPOD) 49-2009 MAXGEAR

49-2009 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. BMW/ TOYOTA 24X41,6 (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2009
71.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2009

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]41,6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. BMW/ TOYOTA 24X41,6 (TRIPOD) 49-2009 MAXGEAR

KRZYĹťAK PRZEGUBU WEW. BMW/ TOYOTA 24X41,6 (TRIPOD)
numery OEM:
BMW      31607558949
BMW      31607558950
BMW      31607570274
BMW      31607570275
BMW      31607597693
BMW      31607597694
BMW      31607605511
BMW      31607605512
BMW      31607618681
BMW      31607618682
MAZDA      GG31-25-50X
MAZDA      ZZC3-25-50XB
TOYOTA      43040-02040
TOYOTA      43040-0D010
TOYOTA      43420-02B30

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. BMW/ TOYOTA 24X41,6 (TRIPOD) 49-2009 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.