Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Chrysler 300C Touring (LX, LE) 6.1 SRT8 (2005.06-2010.12) 431km » 49-2011 maxgear
wybrany samochód: 
Chrysler 300c Touring (lx, Le) 6.1 Srt8 (2005.06-2010.12) 431km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. DB W211/212/221 4-MATIC 27Z/37,95MM (TRIPOD) 49-2011 MAXGEAR

49-2011 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. DB W211/212/221 4-MATIC 27Z/37,95MM (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2011
64.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 4.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2011

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]37,95

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. DB W211/212/221 4-MATIC 27Z/37,95MM (TRIPOD) 49-2011 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. DB W211/212/221 4-MATIC 27Z/37,95MM (TRIPOD)
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      A2113300001
MERCEDES-BENZ      A2113301101
MERCEDES-BENZ      A2113301201
MERCEDES-BENZ      A2113301701
MERCEDES-BENZ      A2113301801
MERCEDES-BENZ      A2123300200
MERCEDES-BENZ      A2123301100
MERCEDES-BENZ      A2123301401
MERCEDES-BENZ      A2123301501
MERCEDES-BENZ      A2123301601
MERCEDES-BENZ      A2123301701
MERCEDES-BENZ      A2123301801
MERCEDES-BENZ      A2123301901
MERCEDES-BENZ      A2203300001
MERCEDES-BENZ      A2203300101
MERCEDES-BENZ      A2203300901
MERCEDES-BENZ      A2203301001
MERCEDES-BENZ      A2213301601
MERCEDES-BENZ      A2213302301
MERCEDES-BENZ      A2213306300
MERCEDES-BENZ      A2213306400

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. DB W211/212/221 4-MATIC 27Z/37,95MM (TRIPOD) 49-2011 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.