Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Renault MEGANE II (BM0/1_, CM0/1_) 1.5 dCi (BM1E, CM1E) (2005.05-2008.06) 106km » 49-2015 maxgear
wybrany samochód: 
Renault Megane Ii (bm0/1_, Cm0/1_) 1.5 Dci (bm1e, Cm1e) (2005.05-2008.06) 106km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT PUNTO 27X31,9 (TRIPOD) 49-2015 MAXGEAR

49-2015 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT PUNTO 27X31,9 (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2015
KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT PUNTO 27X31,9 (TRIPOD) 49-2015
36.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2015

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]31,9

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT PUNTO 27X31,9 (TRIPOD) 49-2015 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. FIAT PUNTO 27X31,9 (TRIPOD)
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT PUNTO 27X31,9 (TRIPOD) 49-2015 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.