Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 49-2017 maxgear

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FORD 23Z/39,9MM (TRIPOD) 49-2017 MAXGEAR

49-2017 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FORD 23Z/39,9MM (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2017
65.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2017

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]39,9

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FORD 23Z/39,9MM (TRIPOD) 49-2017 MAXGEAR

KRZYĹťAK PRZEGUBU WEW. FORD 23Z/39,9MM (TRIPOD)
numery OEM:
FORD      1113727
FORD      1552939
FORD      1552948
MAZDA      GG09-22-520C
MAZDA      GG09-22-620C
NISSAN      39100-1KA0A
NISSAN      39101-1KA0A
OPEL      0374365
OPEL      0374489
OPEL      0374576
OPEL      0374579
OPEL      0374649
OPEL      0374691
OPEL      0374880
OPEL      0374902
OPEL      0374916
OPEL      0374917
OPEL      13335122
OPEL      1603064
RENAULT      391009309R
HYUNDAI      49500-1H110
HYUNDAI      49500-1H111
HYUNDAI      49501-1H110
HYUNDAI      49501-1H111
HYUNDAI      49592-1H110

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FORD 23Z/39,9MM (TRIPOD) 49-2017 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.