Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Mitsubishi GALANT VII (E5_A, E7_A, E8_A) 2.0 V6-24 (E64A, E54A) (1992.11-1996.08) 150km » 49-2018 maxgear
wybrany samochód: 
Mitsubishi Galant Vii (e5_a, E7_a, E8_a) 2.0 V6-24 (e64a, E54a) (1992.11-1996.08) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FORD 29X50,45 (TRIPOD) 49-2018 MAXGEAR

49-2018 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FORD 29X50,45 (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2018
74.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2018

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]50,45

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FORD 29X50,45 (TRIPOD) 49-2018 MAXGEAR

KRZYĹťAK PRZEGUBU WEW. FORD 29X50,45 (TRIPOD)
numery OEM:
FORD      1727121
FORD      1727125
FORD      1774277
FORD      1774281
FORD      1791959
FORD      1791960
FORD      1793821
FORD      1793822
FORD      1841535
FORD      1901269
FORD      1901270
FORD      BK21-3B436-BB
FORD      BK21-3C313-BA
FORD      BK21-3C356-BA

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FORD 29X50,45 (TRIPOD) 49-2018 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.