Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Daimler 2.8 - 5.3 Double Six 5.3 (1975.05-1981.07) 287km » 49-2022 maxgear
wybrany samochód: 
Daimler 2.8 - 5.3 Double Six 5.3 (1975.05-1981.07) 287km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. HYUNDAI I30 12- 22Z/32,5MM (TRIPOD) 49-2022 MAXGEAR

49-2022 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. HYUNDAI I30 12- 22Z/32,5MM (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2022
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2022

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]32,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. HYUNDAI I30 12- 22Z/32,5MM (TRIPOD) 49-2022 MAXGEAR

KRZYĹťAK PRZEGUBU WEW. HYUNDAI I30 12- 22Z/32,5MM (TRIPOD)
numery OEM:
HYUNDAI      0K2JT22520
HYUNDAI      0K2JT25500A
HYUNDAI      0K2NC22520
HYUNDAI      1K2JT2550XA
HYUNDAI      49500-1G051
HYUNDAI      49500-1R000
HYUNDAI      49500-1R010
HYUNDAI      49500-1R100
HYUNDAI      49500-2F110
HYUNDAI      49500-3X100
HYUNDAI      49500-A6300
HYUNDAI      49500-A6400
HYUNDAI      49501-1R000
HYUNDAI      49501-1R010
HYUNDAI      49501-1R100
HYUNDAI      49501-2F110
HYUNDAI      49501-2K000
HYUNDAI      49501-A6300
HYUNDAI      49501-A6400
HYUNDAI      49526-1R101
HYUNDAI      49535-1R001
HYUNDAI      49535-1R101
HYUNDAI      49535-H5100
HYUNDAI      49535-H5105
HYUNDAI      49536-1R001
HYUNDAI      49536-1R101
HYUNDAI      49592-1G000
HYUNDAI      49592-1G090
HYUNDAI      49592-1G100
HYUNDAI      49592-2F000
HYUNDAI      49592-2F100
HYUNDAI      49592-2K050
HYUNDAI      49592-3X1A5
HYUNDAI      49592-A63A0
HYUNDAI      49592-A63A5
HYUNDAI      49592-A64A0
HYUNDAI      49592-A64A5
HYUNDAI      49692-1F000

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. HYUNDAI I30 12- 22Z/32,5MM (TRIPOD) 49-2022 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.