Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 49-2023 maxgear

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. HYUNDAI I40/ SANTA FE 25X36.55 49-2023 MAXGEAR

49-2023 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. HYUNDAI I40/ SANTA FE 25X36.55 MAXGEAR
maxgear 49-2023
51.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2023

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]36,55

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. HYUNDAI I40/ SANTA FE 25X36.55 49-2023 MAXGEAR

KRZYĹťAK PRZEGUBU WEW. HYUNDAI I40/ SANTA FE 25X36.55
numery OEM:
MITSUBISHI      MN171194
HYUNDAI      49500-26301
HYUNDAI      49500-26310
HYUNDAI      49500-26311
HYUNDAI      49500-26371
HYUNDAI      49500-26380
HYUNDAI      49500-26381
HYUNDAI      49500-2E550
HYUNDAI      49500-38430
HYUNDAI      49500-38441
HYUNDAI      49500-38442
HYUNDAI      49500-38491
HYUNDAI      49500-38492
HYUNDAI      49500-38980
HYUNDAI      49500-3A215
HYUNDAI      49500-3A216
HYUNDAI      49500-3A217
HYUNDAI      49500-3C491
HYUNDAI      49500-3S201
HYUNDAI      49501-3A210
HYUNDAI      49501-3A211
HYUNDAI      49501-3A212
HYUNDAI      49505-26B00
HYUNDAI      49505-2EA00
HYUNDAI      49505-38E00
HYUNDAI      49505-38M01
HYUNDAI      49582-3S201

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. HYUNDAI I40/ SANTA FE 25X36.55 49-2023 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.