Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Piaggio PORTER Platforma / podwozie 1.3 i 16V (1998.05-???) 65km » 49-2026 maxgear
wybrany samochód: 
Piaggio Porter Platforma / Podwozie 1.3 I 16v (1998.05-???) 65km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI OUTLANDER/ LANCER 29Z/32,4MM (TRIPOD) 49-2026 MAXGEAR

49-2026 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI OUTLANDER/ LANCER 29Z/32,4MM (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2026

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2026

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]32,4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI OUTLANDER/ LANCER 29Z/32,4MM (TRIPOD) 49-2026 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI OUTLANDER/ LANCER 29Z/32,4MM (TRIPOD)
numery OEM:
MAZDA      FA51-22-520
MAZDA      FA51-22-520A
MAZDA      FA60-22-620
MAZDA      FA60-22-620A
MAZDA      FA81-22-520
MAZDA      FA81-25-500
MAZDA      FA81-25-500A
MAZDA      FD51-22-620
MITSUBISHI      3815A226
MITSUBISHI      FD51-22-620A
MITSUBISHI      MN156836
MITSUBISHI      MN156842

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI OUTLANDER/ LANCER 29Z/32,4MM (TRIPOD) 49-2026 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.