Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Audi A5 (8T3) S5 quattro (2011.10-2017.01) 333km » 49-2028 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A5 (8t3) S5 Quattro (2011.10-2017.01) 333km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. NISSAN MURANO/ IX55 36ZX47,85MM (TRIPOD) 49-2028 MAXGEAR

49-2028 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. NISSAN MURANO/ IX55 36ZX47,85MM (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2028
74.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2028

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]47,85

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. NISSAN MURANO/ IX55 36ZX47,85MM (TRIPOD) 49-2028 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. NISSAN MURANO/ IX55 36ZX47,85MM (TRIPOD)
numery OEM:
MAZDA      GP27-22-520A
MAZDA      GP31-25-50XA
MAZDA      GP31-25-50XB
MAZDA      GP31-25-50XC
MAZDA      GP31-25-50XD
MAZDA      GP31-25-50XE
MAZDA      GP31-25-50XF
MITSUBISHI      3815A140
MITSUBISHI      3815A152
MITSUBISHI      3817A160
MITSUBISHI      3817A161
NISSAN      39771-CC40A
HYUNDAI      49500-2B700
HYUNDAI      49501-2B700
HYUNDAI      49501-2P000
HYUNDAI      49501-3J150
HYUNDAI      49505-2BA70
HYUNDAI      49505-3JA00
HYUNDAI      49605-2BA70
HYUNDAI      49605-2PA00
HYUNDAI      49605-3JA00

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. NISSAN MURANO/ IX55 36ZX47,85MM (TRIPOD) 49-2028 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.