Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 49-2033 maxgear

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. NISSAN/ RENAULT 22Z/31,95MM (TRIPOD) 49-2033 MAXGEAR

49-2033 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. NISSAN/ RENAULT 22Z/31,95MM (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2033
KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. NISSAN/ RENAULT 22Z/31,95MM (TRIPOD) 49-2033
37.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2033

producent:

MAXGEAR

Liczba zębów27
Średnica [mm]31,95

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. NISSAN/ RENAULT 22Z/31,95MM (TRIPOD) 49-2033 MAXGEAR

KRZYĹťAK PRZEGUBU WEW. NISSAN/ RENAULT 22Z/31,95MM (TRIPOD)
numery OEM:
CHRYSLER      04743818AB
CHRYSLER      04743819AB
CHRYSLER      4743818AB
CHRYSLER      4743819AB
LADA      8450020057
MAZDA      FG01-22-620
MAZDA      FG01-22-620A
MAZDA      FG02-22-520
MAZDA      FG02-22-520A
MAZDA      FG02-22-620
MAZDA      FG02-22-620A
NISSAN      39100-1CA0A
NISSAN      39100-95F0A
NISSAN      39100-95F0B
NISSAN      39101-95F0C
NISSAN      39101-95F0D
NISSAN      39204-BC525
NISSAN      39205-BC525
NISSAN      39711-CG000
NISSAN      39711-EE40A
NISSAN      39720-ET028
NISSAN      82006-87740
RENAULT      391002397R
RENAULT      391007525R
RENAULT      391012080R
RENAULT      391017321R
RENAULT      8200687739
RENAULT      8200687740
RENAULT      8200871177
RENAULT      8200871179
RENAULT      8201235167
RENAULT      8201235754
LAND ROVER      LR001160

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. NISSAN/ RENAULT 22Z/31,95MM (TRIPOD) 49-2033 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.