Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Audi A4 B5 Avant (8D5) 2.5 TDI quattro (1997.09-2001.09) 150km » 49-2035 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 Avant (8d5) 2.5 Tdi Quattro (1997.09-2001.09) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. RENAULT 30X29,9 (TRIPOD) 49-2035 MAXGEAR

49-2035 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. RENAULT 30X29,9 (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2035
40.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2035

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]29,9

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. RENAULT 30X29,9 (TRIPOD) 49-2035 MAXGEAR

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. RENAULT 30X29,9 (TRIPOD)
numery OEM:
LADA      397201661R
NISSAN      39100-00Q4F
NISSAN      39100-4AA0A
NISSAN      39101-00Q1G
NISSAN      39101-4AA0A
NISSAN      39101-4AD0B
RENAULT      391002983R
RENAULT      391014511R
RENAULT      391018148R
RENAULT      392414459R
RENAULT      397201661R
RENAULT      6000596212
RENAULT      6001547765
RENAULT      6001548664
RENAULT      7700115011
RENAULT      7701056850
RENAULT      7701473830
RENAULT      7701638463
RENAULT      7711135417
RENAULT      7711368895
RENAULT      8200261838
RENAULT      8200264664
RENAULT      8200356803
RENAULT      8200410080
RENAULT      8200511116
RENAULT      8200613827
RENAULT      8200623792
RENAULT      8200623807
RENAULT      8200690053
RENAULT      8200696900
RENAULT      8201235822

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. RENAULT 30X29,9 (TRIPOD) 49-2035 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.