Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Mitsubishi LANCER V (CB_A, CD_A, CE_A) 1.3 (CB1A) (1992.06-1995.02) 75km » 49-2037 maxgear
wybrany samochód: 
Mitsubishi Lancer V (cb_a, Cd_a, Ce_a) 1.3 (cb1a) (1992.06-1995.02) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA COROLLA/ PRIUS 23Z/38,05MM (TRIPOD) 49-2037 MAXGEAR

49-2037 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA COROLLA/ PRIUS 23Z/38,05MM (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2037
KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA COROLLA/ PRIUS 23Z/38,05MM (TRIPOD) 49-2037
47.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2037

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]38,05

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA COROLLA/ PRIUS 23Z/38,05MM (TRIPOD) 49-2037 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA COROLLA/ PRIUS 23Z/38,05MM (TRIPOD)
numery OEM:
TOYOTA      42030-20020
TOYOTA      43030-05010
TOYOTA      43030-05040
TOYOTA      43030-20030
TOYOTA      43030-32030
TOYOTA      43030-32040
TOYOTA      43030-32060
TOYOTA      43040-20010
TOYOTA      43040-32040
TOYOTA      43403-02040
TOYOTA      43403-12040

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA COROLLA/ PRIUS 23Z/38,05MM (TRIPOD) 49-2037 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.