Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Jaguar XJ (X351) 5.0 SCV8 (2013.06-???) 550km » 49-2041 maxgear
wybrany samochód: 
Jaguar Xj (x351) 5.0 Scv8 (2013.06-???) 550km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. VW POLO/ FABIA/ JUKE 22Z/38,2MM (TRIPOD) 49-2041 MAXGEAR

49-2041 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. VW POLO/ FABIA/ JUKE 22Z/38,2MM (TRIPOD) MAXGEAR
67.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2041

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]38,2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. VW POLO/ FABIA/ JUKE 22Z/38,2MM (TRIPOD) 49-2041 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. VW POLO/ FABIA/ JUKE 22Z/38,2MM (TRIPOD)
numery OEM:
BMW      31609806467
BMW      31609806468
HONDA      44306-SNE-A01
HONDA      44310-SNE-A11
HONDA      44310-TR0-A11
LADA      8450020058
MAZDA      FTC622620
NISSAN      39100-1KA0B
NISSAN      39101-1KA0B
NISSAN      39711-1KA5B
RENAULT      391016613R
HYUNDAI      49500-1H010
HYUNDAI      49500-1H011
HYUNDAI      49501-1H010
HYUNDAI      49501-1H011
HYUNDAI      49592-1H010
VAG      6QD498103
VAG      6QD498103V
VAG      6QD498103X
VAG      6R0407763F

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. VW POLO/ FABIA/ JUKE 22Z/38,2MM (TRIPOD) 49-2041 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.