Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mercedes-benz SPRINTER 3,5-t Tourer Bus (B907) 314 CDI (907.731, 907.733, 907.735) (2018.02-???) 143km » 49-2283 maxgear
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 3,5-t Tourer Bus (b907) 314 Cdi (907.731, 907.733, 907.735) (2018.02-???) 143km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2283 MAXGEAR

49-2283 Wał napędowy MAXGEAR
302.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3247MG

numer części:

49-2283

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
Średnica 2 [mm]108
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]58,9
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Długość [mm]618
nr EAN5903364341589

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2283 MAXGEAR

PËúOî BMW 5 E39 96- LE/PR
numery OEM:
BMW      33201229377
BMW      33201229380
BMW      33211229748
BMW      33211229749
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2283 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.