Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Skoda RAPID (NH3, NK3, NK6) 1.0 TSI (2017.06-2019.12) 110km » 49-2343 maxgear
wybrany samochód: 
Skoda Rapid (nh3, Nk3, Nk6) 1.0 Tsi (2017.06-2019.12) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2343 MAXGEAR

49-2343 Wał napędowy MAXGEAR
250.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 9.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3307MG

numer części:

49-2343

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]51
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Długość [mm]908
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Rodzaj skrzyni biegówPrzekładnia manualna 5-biegowa
nr EAN5903364342180

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2343 MAXGEAR

PËúOî FIAT GRANDE PUNTO/PUNTO 1,3D 09- PR
numery OEM:
FIAT      51827229
FIAT      51947024
FIAT      71789852
FIAT      71790949
FIAT      71790951
FIAT      71791079
FIAT      71791081
FIAT      71793054
FIAT      71795166
LANCIA      71789852
LANCIA      71790949
LANCIA      71790951
LANCIA      71791079
LANCIA      71791081
LANCIA      71795166
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2343 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.