Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A5 (8T3) 2.0 TFSI (2008.06-2013.11) 211km » 49-2364 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A5 (8t3) 2.0 Tfsi (2008.06-2013.11) 211km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2364 MAXGEAR

49-2364 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2364
Wał napędowy 49-2364
49-2364
339.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3328MG

numer części:

49-2364

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]57,4
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.28
Uzębienie zewnętrzne od strony koła40
Długość [mm]932
nr EAN5903364332389

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2364 MAXGEAR

PËúOî FORD GALAXY/MONDEO IV 2,0TDCI 06- PR
numery OEM:
FORD      1483807
FORD      1667941
FORD      1788206
FORD      7G913B436BD
FORD      7G913B436BE
FORD      7G913B436BF
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2364 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.