Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco DAILY III Autobus 35 S 12, 35 C 12, 40 C 12 (2003.01-2006.05) 116km » 49-2375 maxgear
wybrany samochód: 
Iveco Daily Iii Autobus 35 S 12, 35 C 12, 40 C 12 (2003.01-2006.05) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2375 MAXGEAR

49-2375 Wał napędowy MAXGEAR
321.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3339MG

numer części:

49-2375

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.36
Długość [mm]798
Ilość zębów, pierścień ABS48
Ø pierścienia ABS [mm]104,50
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]57,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]101,0
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]92,00
Wymiar gwintuM24x2,0
nr EAN5903364332532

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2375 MAXGEAR

PËúOî FORD TRANSIT 2,0DI/2,0TDCI 00- LE
numery OEM:
FORD      3C113B437BC
FORD      4507300
FORD      4602023
FORD      RM3C113B437BC
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2375 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.