Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda 323 III Hatchback (BF) 1.6 GT (BF106) (1987.09-1989.10) 86km » 49-2387 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda 323 Iii Hatchback (bf) 1.6 Gt (bf106) (1987.09-1989.10) 86km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2387 MAXGEAR

49-2387 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2387
Wał napędowy 49-2387
49-2387
210.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3351MG

numer części:

49-2387

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ilość zębów, pierścień ABS50
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]60
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.25
Uzębienie zewnętrzne od strony koła26
Długość [mm]895
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Rodzaj skrzyni biegówSkrzynia biegów manualna
nr EAN5903364352646

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2387 MAXGEAR

PËúOî HONDA CIVIC VII 1,6/1,4 01-05 LE
numery OEM:
HONDA      44306S5A950
HONDA      44306S5AJ01
HONDA      44306S6DG50
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2387 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.