Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Land Rover RANGE ROVER SPORT II (L494) 3.0 D250 MHEV 4x4 (2020.07-???) 249km » 49-2403 maxgear
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover Sport Ii (l494) 3.0 D250 Mhev 4x4 (2020.07-???) 249km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2403 MAXGEAR

49-2403 Wał napędowy MAXGEAR
263.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3367MG

numer części:

49-2403

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]927
Ciężar [kg]7,814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.25
Długość opakowania [cm]93,0
Szerokość opakowania [cm]8,5
Wysokość opakowania [cm]8,5
nr EAN5903364352790

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2403 MAXGEAR

PËúOî KIA RIO 05-/ACCENT 10- 25X927X25 PR
numery OEM:
HYUNDAI      49501-1R000
HYUNDAI      49501-1R010
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2403 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.