Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2445 maxgear

Wał napędowy 49-2445 MAXGEAR

49-2445 Wał napędowy MAXGEAR
408.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3409MG

numer części:

49-2445

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 977
Wymiar gwintu M24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 29
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 56
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Nowa część 
nr EAN 5903364353216

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2445 MAXGEAR

PËúOî NISSAN QASHQAI PR. 4X4 973MM/29/30

Wał napędowy 49-2445 ma zastosowanie do modeli samochodów

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wał napędowy 49-2445 producenta MAXGEAR

NISSAN

39100JD74A, 39100JY04A

RENAULT

391003113R, 391009742R, 39100JD74A, 39100JY04A

numery OEM:
NISSAN      39100-JD74A
NISSAN      39100-JY04A
RENAULT      39 10 031 13R
RENAULT      39 10 097 42R
RENAULT      39100-JD74A
RENAULT      39100JY04A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2445 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.