Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Alfa Romeo SPIDER (939_) 2.4 JTDM (939DXM1B, 939EXM1B) (2008.03-2011.03) 210km » 49-2445 maxgear
wybrany samochód: 
Alfa Romeo Spider (939_) 2.4 Jtdm (939dxm1b, 939exm1b) (2008.03-2011.03) 210km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2445 MAXGEAR

49-2445 Wał napędowy MAXGEAR
388.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 18.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:2 szt.
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3409MG

numer części:

49-2445

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]977
Wymiar gwintuM24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła29
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Nowa część
nr EAN5903364353216
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2445 MAXGEAR

PËúOî NISSAN QASHQAI PR. 4X4 973MM/29/30
numery OEM:
NISSAN      39100-JD74A
NISSAN      39100-JY04A
RENAULT      39 10 031 13R
RENAULT      39 10 097 42R
RENAULT      39100-JD74A
RENAULT      39100JY04A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2445 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.