Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda CX-3 (DK) 1.8 SKYACTIV-D AWD (DK2WS) (2018.02-???) 116km » 49-2454 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda Cx-3 (dk) 1.8 Skyactiv-d Awd (dk2ws) (2018.02-???) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2454 MAXGEAR

49-2454 Wał napędowy MAXGEAR
291.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3418MG

numer części:

49-2454

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]52
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.27
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Długość [mm]623
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Rodzaj skrzyni biegówPrzekładnia manualna 5-biegowa
nr EAN5903364353308

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2454 MAXGEAR

PËúOî OPEL ASTRA G/ ZAFIRA A 02- PR
numery OEM:
OPEL      374456
OPEL      375038
OPEL      93169682
OPEL      93171793
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2454 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.