Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Saab 9-3 (YS3D) 2.0 Turbo (1999.10-2002.09) 205km » 49-2458 maxgear
wybrany samochód: 
Saab 9-3 (ys3d) 2.0 Turbo (1999.10-2002.09) 205km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2458 MAXGEAR

49-2458 Wał napędowy MAXGEAR
200.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3422MG

numer części:

49-2458

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Długość [mm]585
Ilość zębów, pierścień ABS29
Ø pierścienia ABS [mm]78,00
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]52,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]76,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]84,50
Wymiar gwintuM20x1,0
Ograniczenia producentaDELPHI/GKN
nr EAN5903364353346

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2458 MAXGEAR

PËúOî OPEL COMBO/CORSA C/TIGRA 00- LE
numery OEM:
OPEL      24427062
OPEL      26076879
OPEL      374371
OPEL      374442
OPEL      374466
OPEL      93190104
VAUXHALL      24427062
VAUXHALL      26076879
VAUXHALL      26094867
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2458 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.