Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda 3 liftback (BP) SKYACTIV-X M Hybrid (BP2H) (2019.06-???) 179km » 49-2465 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda 3 Liftback (bp) Skyactiv-x M Hybrid (bp2h) (2019.06-???) 179km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2465 MAXGEAR

302.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3429MG

numer części:

49-2465

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM28 x 1,5
Długość [mm]693
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.25
Średnica 1 [mm]98
Średnica 2 [mm]100
nr EAN5903364353414

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2465 MAXGEAR

PËúOî RENAULT CITROEN C25 LE
numery OEM:
CITROËN      3272.48
CITROËN      3272.7N
CITROËN      3274.77
CITROËN      95555116
CITROËN      9559529280
CITROËN      95606803
CITROËN      9607411180
CITROËN      9617303280
CITROËN      96184031
FIAT      71720968
FIAT      71783071
FIAT      71783072
FIAT      95555116
FIAT      9559529280
FIAT      95606803
FIAT      9607411180
FIAT      96074114
FIAT      9617303280
FIAT      96184031
PEUGEOT      3272.48
PEUGEOT      3272.85
PEUGEOT      3272.F9
PEUGEOT      3274.77
PEUGEOT      9559529280
PEUGEOT      9607411180
PEUGEOT      9617303280
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2465 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.