Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Seat LEON ST (5F8) 1.6 TDI 4Drive (2018.07-???) 115km » 49-2468 maxgear
wybrany samochód: 
Seat Leon St (5f8) 1.6 Tdi 4drive (2018.07-???) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2468 MAXGEAR

49-2468 Wał napędowy MAXGEAR
225.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3432MG

numer części:

49-2468

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]629
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Ilość zębów, pierścień ABS26
Nowa część
nr EAN5903364353445

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2468 MAXGEAR

PËúOî RENAULT CLIO/KANGOO 1,4/1,6 LE. 629MM
numery OEM:
RENAULT      77 00 106 015
RENAULT      77 00 114 752
RENAULT      77 01 352 848
RENAULT      77 11 134 326
RENAULT      77 11 134 955
RENAULT      82 00 126 445
RENAULT      82 00 235 096
RENAULT      82 00 531 844
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2468 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.