Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A8 D2 (4D2, 4D8) 6.0 W12 quattro (2001.01-2002.09) 420km » 49-2469 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A8 D2 (4d2, 4d8) 6.0 W12 Quattro (2001.01-2002.09) 420km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2469 MAXGEAR

49-2469 Wał napędowy MAXGEAR
271.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3433MG

numer części:

49-2469

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]625
Wymiar gwintuM22x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.39
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56,4
Długość 2 [mm]73,5
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]94,7
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]88
nr EAN5903364353452

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2469 MAXGEAR

PËúOî RENAULT GRAND 2.0 LE 630MM MEGANE
numery OEM:
RENAULT      77 11 368 482
RENAULT      82 00 383 707
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2469 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.