Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Seat TOLEDO I (1L2) 1.9 D (1991.05-1999.03) 68km » 49-2471 maxgear
wybrany samochód: 
Seat Toledo I (1l2) 1.9 D (1991.05-1999.03) 68km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2471 MAXGEAR

49-2471 Wał napędowy MAXGEAR
326.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3435MG

numer części:

49-2471

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Długość [mm]915
Średnica przegubu po stronie koła [mm]76,15
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]70,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Wymiar gwintuM20x1,5
Długość 2 [mm]326,0
nr EAN5903364353476

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2471 MAXGEAR

PËúOî RENAULT KANGOO/GRAND KANGOO 08- LE
numery OEM:
RENAULT      391005791R
RENAULT      8200768656
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2471 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.