Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2483 maxgear

Wał napędowy 49-2483 MAXGEAR

49-2483 Wał napędowy MAXGEAR
296.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3448MG

numer części:

49-2483

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 765
otwór Ø [mm] 8,2
Wymiar gwintu M16x1.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 52
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 78
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 77,6
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 94
nr EAN 5903364353599

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2483 MAXGEAR

PËúOî SEAT IBIZA IV PR. 765MM RAPID/POLO/TOLEDO

Wał napędowy 49-2483 ma zastosowanie do modeli samochodów

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Wał napędowy 49-2483 producenta MAXGEAR

SEAT

6R0407762, 6R0407762X

VOLKSWAGEN

6R0407762, 6R0407762X

SKODA

6R0407762, 6R0407762X

numery OEM:
SEAT      6R0 407 762
SEAT      6R0 407 762 X
SKODA      6R0 407 762
SKODA      6R0 407 762 X
VOLKSWAGEN      6R0 407 762
VOLKSWAGEN      6R0 407 762 X
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2483 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.