Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel KADETT E Kombi (T85) 1.6 D (C15, C35, D15, D35) (1984.09-1989.01) 54km » 49-2517 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Kadett E Kombi (t85) 1.6 D (c15, C35, D15, D35) (1984.09-1989.01) 54km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2517 MAXGEAR

503.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3482MG

numer części:

49-2517

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła40
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.28
Długość [mm]1040
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56,50
Średnica przegubu po stronie koła [mm]100,0
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]94,10
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Wymiar gwintuM10x1,5F
Długość 2 [mm]526,0
nr EAN5903364353933

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2517 MAXGEAR

PËúOî VOLVO XC60 08- PR
numery OEM:
FORD      8G9N3B436AA
FORD      8G9N3B436AB
VOLVO      30783071
VOLVO      31272545
VOLVO      31367560
VOLVO      36001183
VOLVO      36002546
VOLVO      36012419
VOLVO      50463398
VOLVO      50558699
VOLVO      P31367560
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2517 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.