Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2520 maxgear

Wał napędowy 49-2520 MAXGEAR

702.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3485MG

numer części:

49-2520

producent:

MAXGEAR

Uzębienie zewnętrzne od strony koła 40
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 28
Długość [mm] 985
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 57,50
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 100,0
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 94,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Wymiar gwintu M10x1,5F
Ograniczenia producenta GKN UF
Długość 2 [mm] 430,4
nr EAN 5903364353964

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2520 MAXGEAR

PËúOî VOLVO XC60 10-17 PR

Wał napędowy 49-2520 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Wał napędowy 49-2520 producenta MAXGEAR

VOLVO

AG9N3B436DB, 50566750, 36012424, 31367561, 31216448, 36001071

numery OEM:
VOLVO      31216448
VOLVO      31367561
VOLVO      36001071
VOLVO      36012424
VOLVO      50566750
VOLVO      AG9N3B436DB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2520 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.