Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel ASTRA F CLASSIC Kombi (T92) 1.6 i (F35, M35) (1998.01-2005.01) 75km » 49-2525 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Astra F Classic Kombi (t92) 1.6 I (f35, M35) (1998.01-2005.01) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2525 MAXGEAR

49-2525 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2525
Wał napędowy 49-2525
552.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3490MG

numer części:

49-2525

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.31
Uzębienie zewnętrzne od strony koła40
Długość [mm]547
nr EAN5903364354015

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2525 MAXGEAR

PËúOî VOLVO XC60 13-15 LE
numery OEM:
VOLVO      31325573
VOLVO      31367536
VOLVO      36001019
VOLVO      36001813
VOLVO      36002544
VOLVO      36012415
VOLVO      50463394
VOLVO      50643687
VOLVO      8G9N3B437AA
VOLVO      P31367536
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2525 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.