Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mitsubishi GALANT VII (E5_A, E7_A, E8_A) 1.8 GLSI (E52A) (1992.11-1996.08) 126km » 49-2538 maxgear
wybrany samochód: 
Mitsubishi Galant Vii (e5_a, E7_a, E8_a) 1.8 Glsi (e52a) (1992.11-1996.08) 126km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2538 MAXGEAR

49-2538 Wał napędowy MAXGEAR
443.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 25.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:1 szt.
:10 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
numery handlowe:

27-3503MG

numer części:

49-2538

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Ilość zębów, pierścień ABS48
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56,5
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.28
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Długość [mm]1033
nr EAN5903364354145
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2538 MAXGEAR

PËúOî VOLVO XC90 06- PR
numery OEM:
VOLVO      30735563
VOLVO      30759075
VOLVO      36000337
VOLVO      36051053
VOLVO      36051054
VOLVO      8603437
VOLVO      8603881
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2538 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.