Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi 80 B3 sedan (893, 894, 8A2) 1.8 E quattro (1986.09-1991.08) 112km » 49-2550 maxgear
wybrany samochód: 
Audi 80 B3 Sedan (893, 894, 8a2) 1.8 E Quattro (1986.09-1991.08) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2550 MAXGEAR

49-2550 Wał napędowy MAXGEAR
283.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3515MG

numer części:

49-2550

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Średnica 2 [mm]108
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Długość [mm]613
nr EAN5903364354268

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2550 MAXGEAR

PËúOî VW GOLF IV/NEW BEETLE 3,2R32/ AUDI S3 1,8T 98- PR
numery OEM:
AUDI      8J0407272N
AUDI      8N0407272E
AUDI      8N0407452X
VAG      8J0407272K
VAG      8J0407452BX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2550 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.