Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda CX-7 (ER) 2.2 MZR-CD AWD (ER10A) (2012.01-2013.03) 163km » 49-2557 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda Cx-7 (er) 2.2 Mzr-cd Awd (er10a) (2012.01-2013.03) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2557 MAXGEAR

49-2557 Wał napędowy MAXGEAR
320.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3522MG

numer części:

49-2557

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła27
Długość [mm]624
Średnica pierścienia uszczelniającego59,5
Ilość zębów, pierścień ABS45
nr EAN5903364354336

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2557 MAXGEAR

PËúOî VW PASSAT 96-00 PR SUPERB 01-08 AUDI A4 96-01
numery OEM:
AUDI      8D0 407 272 AJ
AUDI      8D0 407 272 BB
AUDI      8D0 407 272 DT
AUDI      8D0 407 452 CV
AUDI      8D0 407 452 CX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2557 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.