Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel COMBO Furgon/minivan 1.7 DTI 16V (2001.10-???) 75km » 49-2560 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Combo Furgon/minivan 1.7 Dti 16v (2001.10-???) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2560 MAXGEAR

49-2560 Wał napędowy MAXGEAR
309.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3525MG

numer części:

49-2560

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Średnica 2 [mm]100
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]50,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Długość [mm]771
nr EAN5903364354367

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2560 MAXGEAR

PËúOî VW POLO 02- PR /FABIA III/RAPID 12- /IBIZA VI/TOLEDO IV 12- / A1 10- PR
numery OEM:
SKODA      6Q0407272EA
SKODA      6Q0407452RX
VOLKSWAGEN      6C0407272E
VOLKSWAGEN      6C0407272EX
VOLKSWAGEN      6R0407762K
VAG      6R0407762KX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2560 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.