Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi Q5 (GUB) 2.0 TDI quattro (2025-???) 204km » 49-2565 maxgear
wybrany samochód: 
Audi Q5 (gub) 2.0 Tdi Quattro (2025-???) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2565 MAXGEAR

49-2565 Wał napędowy MAXGEAR
309.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3530MG

numer części:

49-2565

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]592
Wymiar gwintuM16x1.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów40
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,5
Długość 2 [mm]31,5
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]98
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]86
nr EAN5903364354411

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2565 MAXGEAR

PËúOî VW TIGUAN 2,0TDI/TFSI PR 592MM 4MOTION
numery OEM:
AUDI      5N0 407 766 D
AUDI      5N0 407 766 DX
VOLKSWAGEN      5N0 407 764 J
VOLKSWAGEN      5N0 407 764 JX
VOLKSWAGEN      5N0 407 764 L
VOLKSWAGEN      5N0 407 764 LX
VOLKSWAGEN      5N0 407 764 P
VOLKSWAGEN      5N0 407 764 PX
VOLKSWAGEN      5N0 407 764 T
VOLKSWAGEN      5N0 407 764 TX
VOLKSWAGEN      5N0 407 766
VOLKSWAGEN      5N0 407 766 D
VOLKSWAGEN      5N0 407 766 DX
VOLKSWAGEN      5N0 407 766 X
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2565 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.