Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Isuzu PIAZZA (JR_) 2.0 Turbo (1985.06-1990.12) 141km » 49-2568 maxgear
wybrany samochód: 
Isuzu Piazza (jr_) 2.0 Turbo (1985.06-1990.12) 141km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2568 MAXGEAR

49-2568 Wał napędowy MAXGEAR
312.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek
1 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3533MG

numer części:

49-2568

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN5903364356163

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2568 MAXGEAR

PËúOî OPEL ZAFIRA C 1.4 11- PR AUTOMAT
numery OEM:
OPEL      13348265
OPEL      374913
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2568 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.