Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Skoda OCTAVIA IV Combi (NX5, PV5) 1.4 TSI RS iV (2020.06-???) 150km » 49-2576 maxgear
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Iv Combi (nx5, Pv5) 1.4 Tsi Rs Iv (2020.06-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PÓŁOŚ CITROEN C3 PICASSO 09- LE 49-2576 MAXGEAR

49-2576 PÓŁOŚ CITROEN C3 PICASSO 09- LE MAXGEAR
maxgear 49-2576
229.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2576

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Długość [mm]638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Długość 2 [mm]69
Średnica przegubu po stronie koła [mm]79,4
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]75,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ CITROEN C3 PICASSO 09- LE 49-2576 MAXGEAR

PËúOî CITROEN C3 PICASSO 09- LE
numery OEM:
CITROËN      3272.TC
CITROËN      3272.TE
CITROËN      96 866 503 80
PEUGEOT      3272.TC
PEUGEOT      3272.TE
PEUGEOT      96 866 503 80
zamienniki:
25188
brak
SPIDAN
210415
brak
GSP

Zastosowanie PÓŁOŚ CITROEN C3 PICASSO 09- LE 49-2576 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.