Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel ASTRA F CLASSIC liftback (T92) 1.4 i (M08, M68, F08, F68) (1998.01-2002.08) 60km » 49-2577 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Astra F Classic Liftback (t92) 1.4 I (m08, M68, F08, F68) (1998.01-2002.08) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PÓŁOŚ CITROEN C3 PICASSO 09- PR 49-2577 MAXGEAR

49-2577 PÓŁOŚ CITROEN C3 PICASSO 09- PR MAXGEAR
maxgear 49-2577

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

49-2577

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyos przednia, z prawej
Długość [mm]859
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Długość 2 [mm]278
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z łożyskiem
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]79,4
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]74,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ CITROEN C3 PICASSO 09- PR 49-2577 MAXGEAR

PËúOî CITROEN C3 PICASSO 09- PR
numery OEM:
CITROËN      3273.TR
CITROËN      3273.TS
CITROËN      96 831 741 80
PEUGEOT      16 097 639 80
PEUGEOT      3273.TR
PEUGEOT      3273.TS
PEUGEOT      96 772 112 80
PEUGEOT      96 831 741 80
zamienniki:
25189
brak
SPIDAN

Zastosowanie PÓŁOŚ CITROEN C3 PICASSO 09- PR 49-2577 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.