Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault ESPACE V (JR_) 2.0 Blue dCi 160 (JRAM) (2018.10-???) 160km » 49-2580 maxgear
wybrany samochód: 
Renault Espace V (jr_) 2.0 Blue Dci 160 (jram) (2018.10-???) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PÓŁOŚ FORD B-MAX/FIESTA VI 1.0ECOBOOST LE. 620MM 49-2580 MAXGEAR

178.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2580

producent:

MAXGEAR

Długość [mm]620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.23
Długość 2 [mm]62
Średnica przegubu po stronie koła [mm]80,4
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]78

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ FORD B-MAX/FIESTA VI 1.0ECOBOOST LE. 620MM 49-2580 MAXGEAR

PËúOî FORD B-MAX/FIESTA VI 1.0ECOBOOST LE. 620MM
numery OEM:
FORD      1789458
FORD      1822709
FORD      1840192
FORD      CV17-3B437-BC
FORD      CV17-3B437-BD
FORD      RMCV17-3B437-B2D

Zastosowanie PÓŁOŚ FORD B-MAX/FIESTA VI 1.0ECOBOOST LE. 620MM 49-2580 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.