Do 29.08 obsługa telefoniczna nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen LT 28-35 I Platforma / podwozie (281-363) 2.0 (1975.04-1983.09) 75km » 49-2588 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Lt 28-35 I Platforma / Podwozie (281-363) 2.0 (1975.04-1983.09) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PÓŁOŚ MAZDA 3 1,6 PR. 595MM 49-2588 MAXGEAR

49-2588 PÓŁOŚ MAZDA 3 1,6 PR. 595MM MAXGEAR
maxgear 49-2588
236.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2588

producent:

MAXGEAR

Długość [mm]595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów26
Średnica przegubu po stronie koła [mm]82
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]75

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ MAZDA 3 1,6 PR. 595MM 49-2588 MAXGEAR

PËúOî MAZDA 3 1,6 PR. 595MM
numery OEM:
MAZDA      FG05-25-500A
MAZDA      FG05-25-500B
MAZDA      FG05-25-500C
MAZDA      FG05-25-500D
MAZDA      FG32-25-500

Zastosowanie PÓŁOŚ MAZDA 3 1,6 PR. 595MM 49-2588 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.