Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2590 maxgear

PÓŁOŚ MAZDA 3 BK 03- PR. 503MM 49-2590 MAXGEAR

49-2590 PÓŁOŚ MAZDA 3 BK 03- PR.  503MM MAXGEAR
maxgear 49-2590
257.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2590

producent:

MAXGEAR

Długość [mm]503
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów28
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]82
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]75

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ MAZDA 3 BK 03- PR. 503MM 49-2590 MAXGEAR

PËúOî MAZDA 3 BK 03- PR. 503MM

PÓŁOŚ MAZDA 3 BK 03- PR. 503MM 49-2590 ma zastosowanie do modeli samochodów

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

Numery OE PÓŁOŚ MAZDA 3 BK 03- PR. 503MM 49-2590 producenta MAXGEAR

MAZDA

FG01-25-500D, FGY1-25-500, FGY1-25-500A, FGY1-25-500B, FR01-25-50X

numery OEM:
MAZDA      FG01-25-500D
MAZDA      FGY1-25-500
MAZDA      FGY1-25-500A
MAZDA      FGY1-25-500B
MAZDA      FR01-25-50X

Zastosowanie PÓŁOŚ MAZDA 3 BK 03- PR. 503MM 49-2590 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.