Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2594 maxgear

PÓŁOŚ OPEL ASTRA J 1,4T PR. 995MM 49-2594 MAXGEAR

317.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2594

producent:

MAXGEAR

Długość [mm]995
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.25
Długość 2 [mm]58
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]84,4
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]92,4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ OPEL ASTRA J 1,4T PR. 995MM 49-2594 MAXGEAR

PËúOî OPEL ASTRA J 1,4T PR. 995MM

PÓŁOŚ OPEL ASTRA J 1,4T PR. 995MM 49-2594 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE PÓŁOŚ OPEL ASTRA J 1,4T PR. 995MM 49-2594 producenta MAXGEAR

OPEL

13335146, 13356123, 374895, 5374044, 95520519

numery OEM:
OPEL      13335146
OPEL      13356123
OPEL      3 74 895
OPEL      53 74 044
OPEL      95520519
VAUXHALL      13335146
VAUXHALL      13356123
VAUXHALL      3 74 895
VAUXHALL      53 74 044
VAUXHALL      95520519
zamienniki:
25729
brak
SPIDAN

Zastosowanie PÓŁOŚ OPEL ASTRA J 1,4T PR. 995MM 49-2594 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.