Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2596 maxgear

PÓŁOŚ PEUGEOT 308 II/SW PR. 49-2596 MAXGEAR

343.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2596

producent:

MAXGEAR

Długość [mm]935
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Długość 2 [mm]294
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z łożyskiem
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]84,4
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]82

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ PEUGEOT 308 II/SW PR. 49-2596 MAXGEAR

PËúOî PEUGEOT 308 II/SW PR.

PÓŁOŚ PEUGEOT 308 II/SW PR. 49-2596 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE PÓŁOŚ PEUGEOT 308 II/SW PR. 49-2596 producenta MAXGEAR

PEUGEOT

1610205380, 9670725580

numery OEM:
CITROËN      96 707 255 80
PEUGEOT      16 102 053 80
PEUGEOT      96 707 255 80

Zastosowanie PÓŁOŚ PEUGEOT 308 II/SW PR. 49-2596 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.