Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2598 maxgear

PÓŁOŚ RENAULT CLIO IV 0.9TCE PR. 910MM 49-2598 MAXGEAR

49-2598 PÓŁOŚ RENAULT CLIO IV 0.9TCE PR. 910MM MAXGEAR
283.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2598

producent:

MAXGEAR

Długość [mm]910
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Długość 2 [mm]326
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z łożyskiem
Średnica przegubu po stronie koła [mm]79,4
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]74

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ RENAULT CLIO IV 0.9TCE PR. 910MM 49-2598 MAXGEAR

PËúOî RENAULT CLIO IV 0.9TCE PR. 910MM

PÓŁOŚ RENAULT CLIO IV 0.9TCE PR. 910MM 49-2598 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE PÓŁOŚ RENAULT CLIO IV 0.9TCE PR. 910MM 49-2598 producenta MAXGEAR

RENAULT

391008834R, 391009101R

numery OEM:
RENAULT      39 10 088 34R
RENAULT      39 10 091 01R
zamienniki:
DK55.051
brak
SNR
36216
brak
SPIDAN

Zastosowanie PÓŁOŚ RENAULT CLIO IV 0.9TCE PR. 910MM 49-2598 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.