Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B7 Avant (8ED) 2.0 TDI (2004.11-2008.06) 140km » 49-2612 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A4 B7 Avant (8ed) 2.0 Tdi (2004.11-2008.06) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PÓŁOŚ VW PASSAT/ARTEON 2,0TDI DSG PR. 772MM 49-2612 MAXGEAR

49-2612 PÓŁOŚ VW PASSAT/ARTEON 2,0TDI DSG PR. 772MM MAXGEAR
maxgear 49-2612
393.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2612

producent:

MAXGEAR

Długość [mm]772
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Średnica przegubu po stronie koła [mm]97,9
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]85

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ VW PASSAT/ARTEON 2,0TDI DSG PR. 772MM 49-2612 MAXGEAR

PËúOî VW PASSAT/ARTEON 2,0TDI DSG PR. 772MM
numery OEM:
SKODA      3Q0 407 272 AT
SKODA      3Q0 407 762 HX
VOLKSWAGEN      3Q0 407 272 AT
VOLKSWAGEN      3Q0 407 762 HX

Zastosowanie PÓŁOŚ VW PASSAT/ARTEON 2,0TDI DSG PR. 772MM 49-2612 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.