Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Ssangyong KORANDO (KJ) 2.9 D (1997.06-2000.10) 99km » 49-2811 maxgear
wybrany samochód: 
Ssangyong Korando (kj) 2.9 D (1997.06-2000.10) 99km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2811 MAXGEAR

49-2811 Zestaw przegubu, wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2811
Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2811
103.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

26-5054MG

numer części:

49-2811

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Ciężar [kg]2,372
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów33
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]40
średnica zewnętrzna [mm]86
Długość opakowania [cm]22,0
Szerokość opakowania [cm]10,0
Wysokość opakowania [cm]10,0
nr EAN5903364340681

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2811 MAXGEAR

PRZEGUB WEW. FORD MONDEO 00- LE. 33X40X26
numery OEM:
FORD      1447555
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2811 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.