Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 49-2811 maxgear

Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2811 MAXGEAR

49-2811 Zestaw przegubu, wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2811
Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2811
120.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

26-5054MG

numer części:

49-2811

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Ciężar [kg] 2,372
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 26
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 33
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 86
Długość opakowania [cm] 22,0
Szerokość opakowania [cm] 10,0
Wysokość opakowania [cm] 10,0
nr EAN 5903364340681

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2811 MAXGEAR

PRZEGUB WEW. FORD MONDEO 00- LE. 33X40X26
numery OEM:
FORD      1447555
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2811 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.